Uprkos tužbi zbog nepravdanja projekta, Grad Smederevo i ove godine finansira TV Smederevo


Na smederevskoj medijskoj sceni pojavio se novi portal „Smederevske novine“, vlasnice i glavne i odgovorne urednice Jelene Vasiljević, do nedavno vlasnice Televizije Smederevo koja Gradu Smederevu nije opravdala novac za prošlogodišnji medijski projekat.
I pored toga, Grad Smederevo će ove godine sufinansirati projekat „Smederevskih novina“ – „Komšija ili profesionalni upravnik?“ koji, inače, treba da bude realizovan upravo u saradnji sa TV Smederevo.

Na ovaj način Smederevo posredno finansira i medij od kojeg je, zbog prošlogodišnjeg nepravdanja projekta, tužbom tražio povraćaj novca.

Na ovogodišnjem Konkursu za medije Grada Smedereva dva miliona dinara dodeljeno je firmi „SD novine“ d.o.o, izdavaču portala „Smederevske novine“, a deo projekta će, kako je UNS-u potvrdio vlasnik TV Smederevo Jovica Šešlak, biti realizovan na toj televiziji.

Naime, TV Smederevo d.o.o. prošle godine je na smederevskom konkursu dobilo dva miliona dinara, ali ih nije opravdalo, zbog čega je Gradsko pravobranilaštvo Smedereva u aprilu ove godine podnelo tužbu protiv ove medijske kuće sa zahtevom da novac bude vraćen.

Zanimljivo je da Pravobranilaštvo Grada Smedereva nije tražilo povraćaj novca i od firmi „Open Vju“, vlasniku sajta ePodunavlje i „Balkan produkcija“, koje su na medijskom konkursu dobile oko 12 miliona dinara, ali ih nisu opravdale. U međuvremenu, nakon što nije opravdala projekat, firma „Balkan produkcija“ koja je dobila oko pet miliona na konkursu, ugašena je.

Šešlak: TV Smederevo pokušava da preživi; Avramović: O projektima je odlučivala komisija
Komentarišući Šešlakovu tvrdnju da će projekat biti realizovan na TV Smederevo koja nije opravdaloa prošlogodišnji projekat i činjenicu da je Grad preko portala „Smederevske novine“ opet sufinansirao ovaj medij, gradonačelnica Smedereva Jasna Avramović rekla je UNS-u „da je o projektima odlučivala komisija, da nije gledala projekat i da ne zna gde će on biti realizovan“.

S druge strane, Šešlak za UNS kaže da je saradnja na projektu sa portalom „Smederevske novine“ način na koji TV Smederevo „pokušava da preživi“.

Portal „Smederevske novine“ upisan je u Registar medija 10. jula ove godine, odnosno dve nedelje pre raspisivanja smederevskog konkursa za medije. Na sajtu Agencije za privredne registre (APR) kao glavna i odgovorna urednica Jelena Vasiljević.

Ipak, u tekstovima na portalu „Smederevske novine“ navodi se da je vlasnik i glavni i odgovorni urednik Jovica Šešlak.

Na pitanje UNS-a ko je vlasnik i urednik ovog sajta, Šešlak kaže da je ranije to bio on, ali da je sada to Vasiljevićeva, kao i da on i dalje piše tekstove za ovaj portal.

Podsetimo, nakon neuspele privatizacije TV Smederevo, besplatne udele dobili su bivši radnici ove medijske kuće, a sadašnja vlasnica i urednica portala „Smederevske novine“ Jelena Vasiljević tada je postala većinska vlasnica te televizije.

Međutim, u maju ove godine, odnosno mesec dana pre registrovanja portala, APR usvojio je promenu vlasnika ove medijske kuće, pa je na mesto Vasiljevićeve, Jovica Šešlak postao je većinski vlasnik TV Smederevo d.o.o.

Inače, u prošlogodišnjem pravdanju budžeta projekta pod nazivom „Smederevo danas“ TV Smederevo dostavilo je četrdesetak naloga za službena putavanja u Suboticu.

Desetak naloga, u koje je UNS imao uvid, glasi na Jelenu Vasiljević, koja je sa „zadatkom obuke za realizaciju projekta“ putovala u Suboticu.

Pola miliona za „Srpski telegraf“
Osim portala „Smederevske novine“, na ovogodišnjem konkursu za medije u Smederevu pola miliona dinara dodeljeno je i projektu firme „Medijska mreža“ iz Beograda, izadavača lista „Srpski telegraf“.

Inače, monitoring Saveta za štampu u prošloj godini utvrdio je da je „Srpski telegraf“ bio šampion u kršenju novinarskog kodeksa, sa 1.282 prekršaja.

Uprkos tome što se u Pravilniku za sufinansiranje medijskih projekta navodi da je jedan od kriterijuma za ocenjivanje medijskih projekata i da li su učesniku konkursa izrečene mere, između ostalog i od Saveta za štampu, komisija u sastavu Radojica Mali (RAB Srbija), Biljana Ljubisavljević (medijski radnik) i Ivica Šmit (Udruženje elektronskih medija „KomNet“) dodeli su novac ovom listu.

Kome je još, osim „SD novina“ i „Medijske mreže“, dodeljeno ukupno 20 miliona dinara iz budžeta Grada Smedereva, pogledajte OVDE.

Izvor: Cenzolovka

Koristite Facebook da komentarišete ovu vest