UNS: Novac za preuzimanje tekstova?


17. april 2018. DRUŠTVO – Izvor: Danas – Firma „Open View“ d.o.o, izdavač sajta ePodunavlje, ni u dodatnom roku koji joj je Grad Smederevo dao, nije dostavila 300 originalnih medijskih sadržaja za koje je dobila sedam miliona dinara na prošlogodišnjem gradskom konkursu, već samo 20 vesti i tekstova, pokazalo je istraživanje Udruženja novinara Srbije.

Gradu Smederevu dostavljeno je 300 medijskih sadržaja objavljenih na ePodunavlju, međutim, većina tekstova u koje je UNS imao uvid, preuzeti su iz drugih medija sa ili bez navođenja izvora.

Od ukupno 300 „originalnih medijskih sadržaja“ koje je ePodunavlje trebalo da proizvede, a za šta se „Open View“ obavezao ugovorom sklopljenim sa Gradom Smederevom u novembru 2017. godine, oko 280 tekstova preuzeto je iz drugih medija.

Od toga, ePodunavlje je oko 180 tekstova prenelo bez navođenja izvora.

Najveći broj tekstova prenet je sa sajta Podunavlje.info, pokazalo je UNS istraživanje, inače portala koji je na smederevskom konkursu dobio oko 570.000 dinara za projekat „Za život pre prepreka-OSI“.

EPodunavlje je sa sajta Podunavlje.info prenelo oko 50 vesti, od kojih je 40 prenelo bez navođenja izvora.

Zakonski zastupnik NGO Podunavska inicijativa i izdavača medija Podunavlje.info Dejan Đorić podneo je žalbu Savetu za štampu protiv sajta ePodunavlje u maju prošle godine.

Portal ePodunavlje dobio je javnu opomenu Saveta za štampu za neovlašćeno preuzimanje tekstova, navodi se u saopštenju UNS.

Đorić je u žalbi koju je dostavio Savetu za štampu naveo da sajt ePodunavlje zbog sličnog naziva koji ima kao i Podunavlje.info dovodi građane u zabludu, kao i da im sajt preuzima vesti, fotografije i ilustracije, bez navođenja izvora.

Sa sajta Politika – ePodunavalje preuzelo je četiri teksta, bez navođenja izvora, ali i bez poštovanja pravila prenošenja tekstova sa ovog sajta.

„Prenošenje tekstova ili delova tekstova, dozvoljeno je samo u obimu od maksimalno 600 slovnih znakova i to isključivo sa početka teksta“, navodi se u pravilima preuzimanja tekstova na Politici i dodaje da je obavezno navođenje izvora, kao i stavljanja linka na kraju vesti, sa usmerenjem na originalni tekst.

EPodunavlje ukupno je prenelo 30 tekstova sa Smederevskih novina, inače portala čiji je direktor i vlasnik Jovica Šešlak, ujedno i direktor i glavni i odgovorni urednik Televizije Smederevo.

Ovoj televiziji je na smederevskom konkursu dodeljeno dva miliona dinara, za projekat koji, kako je UNS ranije pisao, još nije opravdan Gradu Smederevu.

U medijskim sadržajima koje je ePodunavlje dostavilo Gradu su i tekstovi preuzimani od novinskih agencija bez navođenja izvora – Tanjuga (13) i Bete (10), navodi se u saopštenju.

Koristite Facebook da komentarišete ovu vest


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *