U Smederevu medijski mrak


31. maj 2015. DRUŠTVO – Izvor: Beta – Za Televiziju Smederevo, čiji je osnivač Grad, a za koju je izvesno da nema zainteresovanih kupaca, kao model za samostalnost predložena je podela akcija zaposlenima, ali radnici nisu voljni da budu suvlasnici.

Kako su zaposleni rekli za agenciju Beta, televizija osim istrošene skromne tehnike, nema drugog kapitala.

Zakon nalaže da država od 1. jula prestane da se meša u rad, ali i vlasništvo medija koji idu u privatizaciju, a ako nema kupaca, zaposleni će dobiti akcije i postati suvlasnici kapitala.

Ne bude li zainteresovanih za akcije, po zakonu se ta medijska kuća briše iz registra glasila.

Prvi dan jula u TV Smederevu od 49 početkom godine, dočekaće sedmoro koji se sve manje nadaju da će se dogoditi čudo, pa i oni najavljuju odlazak.

Iz budžeta za TV Smederevo grad mesečno izdvaja od 1,2 do 1,5 miliona dinara, a osnivač je više puta intervenisao da pokrije višemilionska dugovanja.

Privatna Televizija Jerina posle više godina nije aktivna od početka 2015.

Najstariji elektronski medij, Radio Smederevo, u procesu privatizacije 2009. kupio je Milan Lukić, biznismen, lokalni političar, član Gradskog veća, vođa grupe građana u Koaliciji za bolje Smederevo.

Milan Lukić je izlicitirao 2009. najvišu cenu za Radio Smederevo, koji je, kako je kasnije isticao, “kupio za sina Marka, da mu se nađe”.

Radio Smederevo je kupljen za oko 50.000 evra stare devizne štednje, uz osnove sumnje da je ovaj medij, kupljen zbogn poslovnog prostora (600 kvadrata) na atraktivnoj lokaciji u strogom centru Smedereva.

Ta medijska kuća, prelaskom u porodicu Lukić transformisana je u Radio televiziju Smederevo (RTSD), a početkom maja 2015. je

zaposlenima rečeno da iz radnog odnosa prelaze na honorarni rad po ugovoru.

Od nekada tridesetak zaposlenih, Lukića je dočekalo 17 zaposlenih, a od maja 2015. samo je zaposlena direktorka Irena Gavranović.

Bivši radnici RTSD rekli su agenciji Beta da su sada svi u potrazi za poslom evidentirani u Nacionalnoj službi zapošljavanja.

Nekolicina od 18 ;radnika TV Smederevo koji su u prvoj etapi prihvatili otpremninu sada rade u jedinim privatnim novinama po učinku, za honorar koji je za trećinu niži nego što je bio u TV Smederevu, a bivši urednik Televizije Smederevo sa 400 evra sada honorarno radi u novinama za 50 evra.

Jedan bivši radnik TV SD opredelio se za nedeljnik čija je privatizacija poništena a plate kasne godinu dana.

Prva i jedina ;aukcija Televizije Smederevo oglašena je 2010. za početnu cenu od 90.000 dinara i depozitom od 484 evra. Aukcija je propala jer kupac Milan Lukić, koji je ponudio najvišu cenu, nije licitran iznos platio.

Lukić je ponudio i najvišu cenu za nedeljnik Naš glas, ali je aukcija 2012. poništena jer nije isplatio i nijeispunio obaveze iz socijalnog programa.

On je tada pokrenuo novine Vesti koje su izlazile ;nekoliko meseci.

Trenutno jedini elektronski medij u Smederevu, koji kontinurano radi bez potresa je privatni Radio Luks koji je u krizi lokalnih medija pomogao koliko je mogao: primio je u radni odnos, konkursom, što je ovde retko u svim sferama zapošljavanja, jednog bivšeg novinara Radio Smedereva.

Koristite Facebook da komentarišete ovu vest