Pravna pobeda zaposlenih u Radio Smederevu


10. septembar 2014. DRUŠTVO – Izvor: Smederevske novine – Presudom Apelacionog suda potvrđeno je da su četri radnika Radio Smedereva 2011. godine nezakonito otpuštena. Sud je obavezao firmu da ih vrati na posao i isplati nužne parnične troškove, a bivši zaposleni u Radio Smederevu zatražiće da se preispita privatizacija ove medijske kuće. Tim povodom ovi radnici obratili su se javnosti saopštenjem u kome se kaže:

Zvanično obrazloženje za otkaz bilo je da su zaposleni tehnološki višak. Pravi razlog za otpuštanje bio je četvrti najavljeni štrajk, kojim su zaposleni zahtevali da im poslodavac u skladu sa Zakonom o radu isplati višemesečna dugovanja i uplati doprinose, a od otpuštenih radnika u trenutku otkaza ugovora o radu, jedan je predsednik Samostalnog sindikata, jedan predsednik i dva člana Predsedništva SINOS-a u ovoj medijskoj kući.

“Sindikat novinara Srbije pozdravlja odluku Apelacionog suda u slučaju četvoro zaposlenih u Radio televiziji Smederevo, članova naše sindikalne organizacije. Sindikat podseća da je problem u tome što naši poslodavci smatraju da mogu nekažnjeno da krše zakon. Sindikat novinara Srbije insistiraće, ukoliko ima elemenata, na poništaju i ove privatizacije”, navodi SINOS, koji je svojim članovima pružio pravnu pomoć.

Posle konačne presude Apelacionog suda, aktuelni direktor u Radio televiziji Smederevo je rekao akterima sudskog spora, da “ne namerava da novac, koji su zaradili trenutno zaposleni, isplaćuje bivšim radnicima i da je to stvar koju treba da rešava vlasnik a ne on”.

U međuvremenu se ova medijska kuća oglasila saopštenjem, emitovanim samo u svom programu, u kome se navodi da se „zaposleni u RTV SD protive odluci Apelacionog suda u postupku koji se vodi sa četvoro bivših radnika. Sadašnje poslovodstvo nema nikakvu odgovornost sa uručenjem otkaza, a krivicu za bespravni prekid ugovora o radu isključivo snosi tadašnji direktor RTV SD Vesna Ristić i pravnica Zorica Micović. Ovakva odluka dovodi u pitanje dalji rad RTV SD i direktno ugrožava egzistenciju sadašnjih radnika, koji savesno rade svoj posao i ne snose nikakvu krivicu za pogrešne postupke tadašnjeg direktora Vesne Ristić.“

Oštećeni radnici, osim zakonskih prava na osnovu izvršne presude, smatraju da ima pravnog osnova i zahtevaju raskid Ugovora o privatizaciji.

Podsećamo, Agencija za privatizaciju zaključila je 15.12.2009.godine sa kupcem Markom Lukićem iz Beograda (sin Milana Lukića, člana Gradskog veća) Ugovor o prodaji kapitala metodom javne ukcije subjekta privatizacije “Radio Smederevo” Smederevo (II/2 Ov.br.1435/2009).

Koristite Facebook da komentarišete ovu vest