Grafit u Smederevu: Nema medija – ima zidova


31. mart 2016. DRUŠTVO – Izvor N1info – U Smederevu se pojavio grafit “Nema medija-ima zidova”, koji ukazuje na stanje medija u tom gradu posle prvatizacije.

Do privatizacije u gradu su postojale dve televizijske stanice, dve štampane novine i tri radio stanice. Sada postoji jedna radio stanica s muzičkim programom i jedna novina, čija je vlasnica bliski saradnik gradonačelnice Smedereva.

Suvlasnici Televizije Smederevo tu kuću još nisu preuzeli, a ona i dalje troši novac poreskih obveznika i – pravi dugove. Iako gradska uprava više pravno nije osnivač TV SD, ta televizija ne plaća oko 1.000 kvadrata poslovnog prostora čije je vlasnik Grad Smederevo i dobija novac za emitovanje priloga o radu gradske uprave, kao i ranije.

Privatnu televizijsku stanicu Jerina gradska uprava je ugasila još pre dve godine oduzevši joj opremu “zbog dugova”.

Gradska uprava je mesečno izdvajala od 1,2 do 1,5 milion dinara za Televiziju Smederevo i namirivala milionske dugove te kuće. Prema rešenju Ministarstva privrede, TV Smederevo vredi tek nešto više od dva miliona dinara: nema poslovni prostor, a tehnika je stara i istrošena. Na prvoj aukciji 2010. godine ta medijska kuća prodata je za početnu cenu od 90.000 dinara, ali kupac Milan Lukić nije uplatio licitirani iznos.

Sudbina te televizije možda će biti jasnija posle izbora. Dotle je vode v.d. direktora Jelena Ćirković, v.d. glavnog urednika Milica Ristić i novinar Zoran Jovšić.

Nedeljnik Naš glas, koji je 1953. osnovao Socijalistički savez radnog naroda, privatizovan je marta 2009. a u junu 2012. ugovor o privatizaciji je raskinut. Kapital nedeljnika prenesen je na Agenciju za privatizaciju, tako da je država, do nove aukcije vlasnik te novine.

Najstariji elektronski medij, Radio Smederevo, privatizovan je 2009. i transformisan u Radio-televiziju Smederevo. Promenom imena medija, kupac Milan Lukić, koji je biznismen, lokalni političar, član gradskog veća, vođa grupe građana u Koaliciji za bolje Smederevo, otpustio je četiri radnika.

Apelacioni sud je naložio vraćanje otpuštenih, ali su se usprotivili zaposleni tvrdeći da je krivac za pogrešno vođenje kuće direktor Vesna Ristić, koja je sada vlasnik jedne privatne novine s finansijskom potporom gradske uprave.

Koristite Facebook da komentarišete ovu vest